fbpx

Klachten, ruilen & retourneren

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

We vinden het erg jammer als jouw bestelling niet naar wens is. Het is dan ook geen enkel probleem om deze te retourneren binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum. Je hebt 14 dagen om de retourzending bij ons aan te melden en vervolgens nog 14 dagen om de bestelling te retourneren.

Vul het retourformulier in en retourneer het pakket naar ons adres. Het liefst in de originele verzendverpakking, maar dit mag ook in eigen verzendverpakking. Let op: de sieraden dienen altijd in de originele doosjes/ zakjes geretourneerd te worden.

 

Voorwaarden:

  • Zowel de verzendkosten als het risico van verzenden zijn voor eigen rekening.
  • In verband met hygiëne mogen oorbellen niet geretourneerd worden.
  • Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in de originele staat inclusief verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/ of gebruikte items worden geweigerd.
  • Zonder track en trace code wordt er geen onderzoek gestart naar vermiste retourzendingen. Houd er rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is terugbetaling te ontvangen.

 

Retourinstructies:

  1. Meld jouw retourzending aan door een mail te sturen naar info@boxofdetails.nl. Vergeet niet jouw bestelnummer te vermelden.
  2. Verpak de items in de originele of een andere stevige verpakking.
  3. Download hier het retourformulier. Print het formulier en vul het in. Vergeet niet dit formulier mee te zenden!
  4. Retourneer de items naar het volgende adres:

Box of details
Van Keppelmarke 10
8016GK, Zwolle
Nederland

 

Kan ik een artikel ruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk. Wel kan je het sieraad waar je niet helemaal tevreden mee bent, retourneren. Je kan dan zelf een nieuwe order plaatsen.

 

Krijg ik het hele bedrag retour?

Wanneer je jouw volledige bestelling retourneert, krijg je het hele bedrag retour. Dus ook de verzendkosten. Wanneer je een deel van de bestelling retourneert, krijg je alleen de kosten van betreffende items retour. De retourkosten zijn echter altijd voor eigen rekening. Let op: in verband met hygiëne mogen oorbellen en gebruikte artikelen niet teruggestuurd worden.

Het aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen na ontvangst teruggestort op jouw rekening.

 

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?

Wanneer jouw bestelling niet klopt, mag je een mailtje sturen naar info@boxofdetails.nl. Vermeld hierbij dan jouw naam, bestelnummer en het artikel waar het om gaat. Wij zullen er dan voor zorgen dat het zo snel mogelijk opgelost wordt!

 

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Box of details, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  2. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  4. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@boxofdetails.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur (webwinkelkeur.nl). Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.